Friday, June 11, 2010

masak


tibe tibe mata xle nk tido. padahal aku dh pnt2 melepak ops.. means mbuat keje bsungguh2 d opis. mgkin tlalu epi sbb tgk result smpi xle stop sengeh. heheh. xde spe aku nk col o msg bgtau result aku. hnya mak n fmily. xpela. org ln bkn kesah sgt hal aku. ;)

oh mari list kn masakan yg aku telah bjaya buat.tiba tibe kn?huu

1. aym goreng pedas
-telah diuji bbrapa kali kecekapan. dan tbukti bjya dgn cemerlang!:P-

2. tempe goreng superb sedap
-prasan sndiri pdhal pkai rencah segera-

3. aym msk lemak cili api
-menjadi wlopon gile pedas akibat geram tgk cili api bjoget2 dpan mata-

4. kari ayam
-mcm yg aku nk, cmtu la ia jadi. nyam!-

5. aym msk kicap pedas
-xbpe jadi sbb xbpe pedas. masin sbb hmpir stngah botol kicap aku bubuh-

6. smbal belacan
-mmg xkn diragui. ilmu mak di dada.hahaha. blagak!-

7. nasi grg versi mak
-hmpir jadi tp mcm xbpe jd. nk mcm mak tp jd mcm aku jga-

8. mcm tu je rsenye. nk blja lg byk2. bile kite msk, kite rase puas. selera pon btmbah. sejak2 ni bdn mcm ssh nk kmbang semangkok. tp klo dh kmbang, mgkin jd bermangkok2.

ade sape2 nk request masakan dr aku?ceh. sndiri telan pon blum tntu abis.hehe.

smpai situ saja tazkirah. blja la msk kerana itu lebih menyihatkan serta bule menjimatkan klo mkn lebih dari sorg. tbukti bkesan. daa.


topup:
d bwh adala gmba bekalan sy aritu. huu mmg sdp klo dh lapa even sadin+sayur+kopok ikan+green tea dlm cawan nescafe je lauknye;)



p/s: sedang blja seperti yg diminta


2 comments:

kyo_9 said...

ak ada serbuk kari..
tp x reti nk masak kari..
camne nk bajet brape banyak serbuk kari perlu diletak ek??

norule said...

kyo.
bgini chef ulala akn aja.hehe.mse msk kari tu, agak2 je.i suke byk kari.jd i bubuh byk.xsuke cair2.balance dgn susu or santan.agk2 wane cntik,xya tmbah kari.wane xcntik,tmbah lg.:D ebatkn?[act aku pon xpndai sukat.agk2 je.hehe]

tp ni yg mak aku aja.bwg besa,putih,halia,garam dtmbuk n dtumis smpai kering.masuk kari agk2 1 senduk nsi,den cmpur ayam.pastu santan n kentang.last bubuh asam jawa.ade daun kari lg sdp.;)

© Fleeting Memories - Template by Blogger Sablonlari - Header image by Deviantart